Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under mars 2008

Av Zippo - 7 mars 2008 06:13

Efter en liten paus i bloggandet sa har jag nu lycktas hitta en dator med Internetforbindelse.

Efter att ha betalat alla "straffavgifter" pa 63$ sa kunde vi lamna Siem Reap Kambodja kl 08:05 och landade i Kuala Lumpur vid 11:05 (+1 timme).

Efter en 40 minuters resa med taxi till vart hotell i centrala KL sa vilade vi i nagra minuter varpa kosan styrdes till MC Donalds allt efter "minigodzillas" begaran.

Det var nu som det hysteriska turistandet borjade.

Shopping, tunnelbanor, monorails och sevardheter avloste varandra i snabb takt och vi lyckades utmattade komma i sangen kl 21:00.

Den andra dagen sa fortsatte i samma anda, Batu Caves, presidentpalatset, nan kinesisk tempel, foto stop vid Petronas Towers, KL Tower (4e hogsta TV tornet i varlden).

Snabb lunch och sa fortsatte vi med shopping pa eftermiddagen/kvallen dar besoket pa Berjaya Times Square innebar aktiviteter for "minigodzilla" i form av nojespark pa 7e vaningen och hon sken som en liten sol hela tiden.

Vi gick och la oss hyfsat tidigt i och med varan flygresa till Langkawi dagen efter (idag).

Hotellet som vi bodde pa (Park Royal) hade mycket bra lage men knappast prisvart da det kandes mer som att bo i en rysk Dadja an hotell.

Vi har idag kommit till Langkawi och checkat in pa nasta mycket dyra ratthal, Berjaya Beach Resort Langkawi.

Om bilder nansin har ljugit sa gor dom det definitivt har, tur ar val att vi bor bara 1 natt pa stallet.

Aterkommer med resten senare idag, kanske till och med lite bilder.

Av Zippo - 4 mars 2008 14:03

Vi blev upphamtade kl 06:30 for avfard mot tempelomradena och detta av samma kille som korde oss till hotellet.

Det var skont att komma ivag tidigt och pa de forsta stallena sa kunde vi mer eller mindre strova runt ensamma.

Det skulle andra sig under dagen och till slut sa fick man ju sla sig fram bland galna koreaner/tyskar och en och annan svensk üpplevelsegrupp" som svettiga rorde sig mellan ruinerna.

Vi hann hur som helst och titta pa alla "must see" templen och forvanande nog sa hangde "minigodzilla" med utan problem.

Man kan ju undra om hon hamtade inspiration till stordad bland ruinerna eller vad det var men tyst och belaten var hon i alla fall.

Mitt pa dagen (12:30) sa drog vi oss till hotellet for kak och sen softade vi lite i poolen for att gora lite shopping senare pa eftermiddagen.

Imorgon sa bar det ivag till Kuala Lumpur och avhamtning sker som idag kl 06:30 och av samma kille som tidigare.

Kambodja har annars varit (i alla fall vad vi tycker) relativt dyrt och det verkar som om det mesta ar byggt av material man kan hitta pa Jula och vad det sen innebar kvalitetsmassigt kan nu ju rakna ut sjalva.

Vattenkranen exempelvis har varmt/kallt men pendlar ganska friskt mellan ytterligheterna utan att man behover gora sa mycket.

Nope nu skall jag slagga for imorgon sa ar det Malaysia som galler.

Av Zippo - 3 mars 2008 13:50

Uppstigning kl 05:50, skippa frukosten...allt for att hinna med taxin som skulle komma och plocka upp oss 06:20.

Igar kvall sa hade vi pratat lite om alla markliga manniskor som man traffar pa, lesbiska par, ett drygt egocentrerat tyskt par och en "ninja svensk"i full munkmundering som pa nat vis hade skaffat sig en yngre kvinnlig foljeslagare i basta "pisk schenke stil".

Hur som helst sa var det tyska dryga paret tydligen de som skulle dela taxi med oss......forsenade till forbannelse efter att ha kakat frukost och gottat sig.

Behover jag saga att stamningen i bilen inte direkt var valkomnande nar dom klev in.

Snabb flygtur senare var vi i Saigon varefter vi hoppade pa nasta plan till Siem Reap i Kambodja dar vi landade ca 12:00.

Vi hade ju skaffat oss sana dar e-visum som skulle underlatta genomfarten i den Kambodjanska granskontrollen.

Tji fick vi, kraket som satt och hade hand om den kon var ju inte direkt snabb sa till slut sa var vi nog de sista som lyckades avverka det hindret.

Att han sen maskade valdigt utstuderat var som att stro salt i saren.

Hur som helst sa kom vi till hotellet och vi bokade aven varan taxichaffis som guide hela morgondagen nar vi skall kika pa Angkor och de andra templen.

Da vi bor valdigt centralt sa har vi aven hunnit kika in alla de lokala marknaderna och andra inrattningarna som ar till for att lura oss turister pa vara pengar.

Nope maste sluta nu, sangen vantar och det gor aven taxin imorgon kl 06:30.

Av Zippo - 2 mars 2008 13:32

Phu Quoc har varit en synnerligen trevlig stalle att besoka, turisterna har fatt nan slags frizon langs med stranderna och kanske 100m upp mot land.

Bortsett fran det sa gar livet sin gilla gang utan att egentligen ha blivit sa mycket paverkat av oss besokare.

Detta galler nog inte sa lange till ar jag radd for.

Imorse sa var det dags att saga adjo till svarisarna och imorgon sa kommer aven vi att lamna stallet och ta det forsta basta flyget harifran (07:30).

Vid lunchtid imorgon sa kommer vi att befinna oss pa Siem Reap i Kambodja och sjalvklart sa ar det Angor Wat som lockar oss dit.

Rapporteringen kommer sjalvklart att fortsatta sa lange det finns tillgang till internet pa stallena vi besoker.

Har ocksa noterat att fuktigheten har ar inte helt idealiskt for mina cigarrer vilka i och med fukten far daliga brinnegenskaper samt blir valdigt trogdragna.

Sag att mina "beads" som skall balansera fuktigheten i resehumidoren till 65%  sag snarst ut som blota tvattsvampar.

Ja ja det ar smallar man far ta, kanske kan jag hitta en fon och torka upp dessa "beads" sa att jag kan halla ner fuktigheten inom rimliga granser.

See Ya.

Av Zippo - 1 mars 2008 14:27

Vi har tillbringat dagen i stilla kontemplation (betyder att jag har gravt ner mig i en bok och har foljdaktigen varit okontaktbar).

Med andra ord sa har livet flytit pa i nat som  i basta fall kan kallas for styrfart medans vi har legat pa stranden.

Gumman har fatt sina naglar "c lownfixade" och jag har suttit och puffat pa mina cigarrer och druckit nagra liter ol under dagen.

Tjaa vad sager man utom att man kan ju ha det samre.

Idag ar det ocksa sista dagen som mina svarisar forgyller vara dagar da vara vagar skiljs imorgon nar de drar vidare till Bangkok.

Detta var vi ju tvungna att markera pa nat vis och foljdaktigen sa drog vi till stan under kvallen for en sista middag alla fem.

Firandet? agde rum pa ett stalle som hette Winehouse och jag kan varmt rekommendera stallet for alla som satter sin fot pa Phu Quoc.

Maken till service och kvalite pa keaket far man leta efter.

Inte som sa att varan stamhak dar vi bor ar dalig, tvartom men detta hade det dar lilla extra som man ibland vill ha.

Nu far jag nog avsluta for det kommer ju trots allt en morgondag.